20 Ekim 2010 Çarşamba

2009 YILI BAHÇEMİZ

Burada 2009 yılı faaliyetlerini bulacaksınız.

Tohumları ekmek için Bauhaus'tan tohumluk aldım.

Tohumluğun üstten görünümü.

Tohumluğun toprakla doldurulmuş hali.

Yine Bauhaus'tan aldığım hazır topraklı tohumluk. Naylon poşette hazır sıkıştırılmış toprak var.

Hazır toprakların kaptaki yuvalarına yerleştirilmiş şekli.

Topraksız tohumluklar için aldığım hazır toprak. Toprak poşetinin üzerinde ise toprağın PH derecesini ölçen PH metre. Bu konuda ileride daha detaylı bilgi vereceğim.

Kağıt içinde muhafaza edilen domates tohumları.


Tohumları bir araya getirerek görünüş açısından zayıf, şekilsiz, içi boş olanları ayıkladım. Atılacak olanlar sağ alt köşede.

Tohumları ekmek için bir kibrit çöpü yardımıyla 0,5X0,5X0,5 (en, boy, derinlik) ebadında çukur açtım.

Açtığım bu çukurlara birer tane (tohum çoksa çıkışı garantilemek için birden fazla olabilir) tohum bıraktım.


Tohumların hava almasını önlemek ÇOK ÖNEMLİ. Bunun için üzerlerine bir miktar daha toprak ilave edip iyice bastırdım.

En sonunda çeşme suyuyla suladım. Böylece domates tohumlarının ekim işi tamamlandı.

Hazır topraklı tohumluğa da salatalık tohumlarını yerleştirip suladım. Sıkıştırılmış topraksuyu görünce şişerek tohumu kavrıyor.

Tohumluklarda nem kaybını önlemek için üzerlerini kapatarak ev içinde sıcak bir köşede çimlenmeye bıraktım. Buraya kadarki tüm işlemlerin yapılış tarihi 24 MART 2009.

Hazır toprağa ektiğim salatalıklar sadece 4 gün sonra çıkmaya başladılar. 28 MART 2009.

Kuşadası pembelerinin ekildikten 13 gün sonraki hali. Tabi ilk çıkıştan sonra tohumlukların üzerlerini açarak balkona bol güneşli bir yere aktardım. Soğuk olacağını tahmin ettiğim akşamlarda üzerlerini örttüm.  7 NİSAN 2009

Şile pembeleri







Kırmızı domates ve kırmızı çatal domates fideleri.







Pembe çok loplu domates ve buruncuk patlıcanı fideleri.







Beyaz acur ve çeşitli bamya fideleri.








Şile pembelerinin ekildikten yaklaşık bir ay sonraki hali. 21 NİSAN 2009.






Kuşadası pembelerinin ekimden bir ay sonraki hali. 21 NİSAN 2009.







Vee bugün 21 MAYIS 2009. Kuşadası pembeleri yarın çiftliğe gidiyor. Ben de işim dolayısıyla yarın gidip onları dikeceğim.






2 MAYIS günü hava çok yağmurlu olduğu için dikimi bir gün sonraya erteledik. Önceden hazırlanmış tarlada düz bir hat oluşturarak fideleri birer metre aralıklarla yerleştirdik.





Domatesler 3 MAYIS günü toprakla buluştu...










14 MAYIS. Damla sulama borularının döşenmiş hali.







27 MAYIS 2009. Bitkiler tutunup gelişmeye başlaılar.







4 HAZİRAN 2009. İlk çapadan sonraki durum.







7 TEMMUZ 2009. Gelişmiş domatesler.







20 TEMMUZ 2009. Ve olgunlaşmış yemeye hazır ilk domatesler.







Patlıcan.







Biber.







Salatalık, namı diğer hıyar.







Kabak.







Bamya.







Balkabağı.







Kendiliğinden çıkmış, doğa harikası semizotu.







Patates.







Börülce.







Finduk.







Üzüm.







Kavun.







Karpuz.







Yorumsuz.







Yorumsuz.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder