29 Mart 2014 Cumartesi

2014 YILI BAHÇESİ

26 MART 2014

Bu gün havayı güzel bularak tohum ekme işine girişeyim dedim. Bir kaç günden beri bu sene hangi tohumları, ne kadar ekeceğimi planlıyordum. Bu sezon 30 tür domates, 11 tür biber ve 4 tür patlıcan yetiştirmeye çalışacağım. Yetiştireceğim bu sebzelerin bir kısmı tüketim amaçlı, bir kısmı sadece tohum alma amaçlı, bir kısmı ise deneme amaçlı olacak.
Tohumları ekeceğim çeşitli büyüklükte kapları önceden hazırlamıştım. Genişce saksılar, kullanılmayan kaplar az ekeceğim tohumlar için ise plastik bardaklar.
Yakınımızdaki fidancıdan ekim için kullanacağım, iyi cins, gübrelenmiş, içinde perlit parçaları olan bir çuval toprak satınaldım.
Bahçede tam işe koyulacaktım ki karşı komşum çıkageldi. İşlemlerimi kaydetmek için yanımda hazır tuttuğum fotoğraf makinasını alarak beni belgeledi. Böylece bloğuma ilk fotoğrafımı da koyuyorum:))

Tohum ekme hazırlığı

15 büyük kap, 70-80 bardağın tohum ekimi için topraklarının hazırlanması tam bir günümü aldı. Ekimi yarına bıraktım.

27 MART 2014

Bu gün de hava güzel. Tüm teçhizatımla beraber bahçeye çıktım.

Tohumlar, fotoğraf makinası, notlar vs.


Bunlar da dün hazırladığım tohum ekme kaplarım.


Tohum ekme kapları
Dünden hazırlanmış kapları tek tek önüme alarak öncelikle topraklarını, kalınca bir tahta yardımıyla bastırarak hem düzelttim hem de iyice sıkılaştırdım.

Toprak hazırlığı

Daha sonra ekeceğim tohumları mümkün olduğunca düzgün bir dağılımla toprağın üzerine serptim.

Tohum serpme


Bu işlemden sonra tohumların üzerini yarım-bir santim kaplayacak kadar toprakla örterek aynı tahtayı kullanıp hem düzelttim, hem de bastırdım. Son olarak da ekilen tohumun ne olduğunu saksının üzerine kaydettim. Oraya bakıp da yazımın kötü olduğunu sanmayın. Saksının üzerine yazmak zor olduğu için öyle görünüyor :))

Tohumların üstünün örtülmesi

Ekilen tohumun yanında bir numara (122013) görülmekte. Bu numara o tohumun ambar numarası. Numaranın nasıl tespit edildiğini merak edenler için detaylar http://nejatpars.blogspot.com/p/tohum.html sayfasında bulunmakta.

Plastik bardaklara da benzer şekilde ekim yaptım. Bardakları 2-3 santim boş kalacak şekilde toprakla doldurup parmağımla bastırarak sıkıştırdım.

Plastik bardaklar
Çimlenmeyi garantiye almak maksadıyla, her bardağa elde mevcut tohum miktarına göre bazen iki, bazen üç-dört ya da daha fazla tohum bıraktım. Sonra üzerlerine bir miktar daha toprak koyarak bastırdım. Böylece bardaklara ekim işi de tamamlanmış oldu.
Her bardakta üçer domates tohumu

Bu arada bardaklarda birikecek suyun boşalmasını kolaylaştırmak için altlarına birer delik açtım.

Çiviyle delik açma
Tüm kap ve bardaklara dikim tamamlandı. Hepsini yan yana dizdim. 

Tohum ekilen kap ve bardaklar
Toprağın üst yüzeyinin kuruması tohum çıkışını engeller bildiğiniz gibi. Onun için sürekli nemli kalması gerekir. Tohum ektiğim kap ve bardakların üst kısmının kurumasını önlemek için bu sene ilk defa perliti deneyeceğim. Kap ve bardakların üstünü perlitle kaplayıp suladım.

Perlitle kaplama
Gündüz güneş ısını daha iyi koruyabilmek, nem kaybını azaltmak ve akşam ısı düşünü azaltabilmek için tüm kapları bir naylonla örttüm. Benden bu kadar... Bakalım ileriki günlerde neler olacak.
Naylon kaplama


6 NİSAN 2014

Tohumları ekmemden yaklaşık bir hafta sonra hepsi olmasa da bir kaç tür çıkmaya başladı.

Saksıdaki fideler

Hem büyük saksılara ektiğim, hem de sadece tohum alabilmek için sadece bir plastik bardağa ektiğim tohumlar da kendini göstermeye başladı. Tabii bu arada hava sıcaklığı 15 derecenin üzerindeydi.

Bardaktaki fideler

12 NİSAN 2014

Çorlu'da hava yağmurlu. Yağmur dinip güneş açtıktan sonra şöyle bir manzara oluştu. Kaydedemeden duramadım.

Gökkuşağı

Asmalar da patlamaya başladı. Yağmurdan sonra ıslak ıslak bir başka güzel görünüyorlar.

Asma
Elmalar da çiçekte. İnşallah yağan yağmurlar dolayısıyla tozlaşmalarında bir problem olmaz. Bunu daha sonra göreceğiz.

Elmalar çiçek açmış
Bademler de kendini göstermeye başladı.

Bademler

Nektarinlerin görünümü. Tabi biraz daha büyüyünce seyrelteceğiz meyveleri böyle bırakmayacağız.

Nektarin
Bunlar da erik kardeşler.

Erik kardeşler
Bunlar da ceviz kardeşler.

Kaplan 86 cevizleri
Tek ayva ağacım, her sene bu zamanlarda kendini beğendirircesine bir sürü çiçek açar, ama sonunda ya 4 ya da beş meyve verir. Bakalım bu sene ne olacak.

Ayva

22 NİSAN 20014

26-30 tarihleri arasında ektiğim tohumların yaklaşık 20-25 gün sonraki hali.

Fideler
29 NİSAN 2014

Yukarıdaki fidelerin sadece bir hafta sonraki durumu. Gelişmeleri olağanüstü değil mi?

Dikime hazır fideler

2 MAYIS 2004

İki gündür İstanbul yağışlı, dolayısıyla fideleri dikemiyorum. Bu gün biraz hava açtı, ben de hobi bahçesine gittim.

Hobi bahçem

Bahçe, gübrelenmiş, bellenmiş, tırmıkla düzeltilmiş bir durumda. Bahçede sadece enginarlar, tohumluk ayrılmış bir lahana ve brokoli ile önde görülen biberiye var. Damla sulama borularını döşemem gerek. Akşama kadar uğraşarak bu hale getirdim. Borular döşendi, yürüme tahtaları yerleştirildi. Yarın da fideleri dikeceğim.

Dikime hazır hobi bahçem
Akşam eve giderken dört tane enginar topladım. Bu sene üçüncü kez enginar yiyişimiz olacak. Daha 5-6 tane daha var.

Enginarlar

7 MAYIS 2014

Çorlu'da da hava yağışlı. Ancak dün gidebildim ve bu gün dikimleri tamamlayabildim. Su probleminden dolayı bahçenin yaklaşık üçte birinde sebze yetiştireceğim. Tatlı yeşil biber ve patlıcan diktim.

2014 sebze bahçesi
Salça yapmak, kurutmak ve yemek için üç cins domates, 66 cm aralıklı.

Domatesler
Patlıcanları ise 33 cm. aralıkla diktim.

Patlıcanlar
Diktiğim 5 kök çilek, üç sene sonra küçük bir çilek bahçesine dönüştü. Ben de hiç seyreltmeyip olağan gelişmesine bıraktım.

Çilek bahçesi
Son görüntümüz mayıs ayının güzelliklerinde sadece biri...

Kırmızı gül
15 MAYIS 2014

Dikildikten bir hafta sonra domates fidelerinin durumu böyle. Ayrıca dün girit kabağı ile üç tür salatalık tohumu ektim. Bu sene ektiğim salatalık türleri çengelköy, kılıçköy ve cambazlı.

Bir hafta sonraki durum
Bahçede otlar son yağmurlardan sonra oldukça büyüdü. Büyük çim biçme makinası arızalı olduğu için ve tamirine oldukça fazla para istedikleri için ben de dört gündür misinalı küçük makinayla otları biçmeye çalışıyorum. Evin etrafını bitirdim. Ama sıra meyve bahçesine geldiğinde elma ağaçlarının altındaki papatyalara kıyamadım.

Elma bahçesi mi, papatya bahçesi mi?
2O MAYIS 2014

İki Hicaz narı diye diktiğim fidanlar önceki sene donmuş gibiydi. Geçen sene biraz toparlandılar, bir-iki çiçek verdilerse de meyve tutmadı. Bu sene fidanlardan biri yine neşesiz. Diğerinin üzerindeyse bayağı çiçek var. Ama sonuç ne olur bilemem...

Hicaz narı
Çilek bahçemizden ilk çileğimizi de bu gün yedik.

Çilek

23 MAYIS 2014

Evimin önündeki küçücük bahçeden hasatettiğim havuçlar.

Havuçlar

Birol'dan sadece bir fışkın alarak bir kaç ay önce diktiğim ahududu meyve vermeye başladı bile.

Ahududu
Yalnızca tohum almak için yetiştirdiğim maydanoz,

Tohumluk maydanoz

 Ve havuçlar saksılarında, hava ısınsa da tohumlarımızı olgunlaştırsak diye bekliyorlar.

Tohumluk havuç
25 MAYIS 2014 

Hobi bahçemden topladığım semizotları (Omega 3 içeren tek bitki) , akşama ziyafet var...

Semizotu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder