6 Kasım 2012 Salı

2013 BAHÇEMİZİ BERABER HAZIRLAYALIM MI?

Bu sene Çorlu'daki çiftliğimde son sene. Muhtemelen seneye o çiftlik yok olacak. Ben ise ne yapacağımı bilmiyorum. Ama bildiğim şey bu çiftlikteki son senemi iyi değerlendirmem. Sizler de katılırsanız önümüzdeki seneyi beraber yaşarız.

1 ARALIK 2012

Artık bahçe düzenlemesini, neyi nereye ekeceğimizi, hangi sebzeleri dikeceğimizi düşünme zamanı. Tamam dikmeye daha var ama bu planı yapacağız ki ona göre fide yetiştirelim. Fideleri kendimiz yetiştireceğimiz için tohumları da kontrol edelim.

Şu ana kadar kadar tüm yetiştirdiğim sebzelerin tohumlarını ya kendim büyüttüğüm sebzelerden aldım, ya da tohum takas şenliklerinden ya da internetten veya tanıdığım dostlardan aldım.

Önümüzdeki sene (2013) bahçemin yaklaşık 500 metrekarelik bir bölümüne sebze dikmeyi,  diğer bir bölümüne ise kabak dikmeyi düşünüyorum. Bu sadece düşünce. İleriki günler düşüncemi değiştirirsem planlamamı da değiştirebilirim.

Bu arada kendi bahçesini kurmak isteyen ama elinde tohumu olmayanlar, değişik tohumlar denemek isteyenler vb. gibi benden tohum talebinde bulunabilirler. Tohumlar ücretsizdir.

12 MART 2013

Havalar iyi gidiyor. İlkbahara hazırlıklar başladı. İki hafta önce meyve ağaçlarını budayarak bordo bulamacı uyguladık. Bu hafta da yerden itibaren yaklaşık bir metrelik bölümlerine sönmüş kireç sürdük.


En önce erik ağaçları çiçek açmaya başladı.


Asmaların da gövdelerindeki fazla kabuklarını sökerek kireç uyguladık.


Fındıkların dişi çiçekleri açmaya başladı.


Ayva yeni yapraklanıyor.



20 MART 2013

Bu gün evdeyim. Tohumlarımdan hangilerini ekeceğimi planlıyorum. Hepsini ekmek istiyorum ama mümkün değil. Geçen sene ekmediklerimi seçiyorum. Domates, patlıcan ve biber tohumlarını ayırıyorum. 

Tohumlarımı ekmek için bu sene büyük kaplar kullanmak niyetindeyim. Onun için büyük saksılar temin ettim. Sağolsun "arkadaşım Şefo" büfesinde kullandığı ketçap kaplarını getirdi. Yıkadım, temizledim ve bu iş için kullandım. Çiftlikten getirdiğim tavuk gübresi, marketten aldığım torf ve geçen sene kullandığım saksıların topraklarıyla bir karışım yaptım ve saksılara doldurdum. Bu işi yapalı bir hafta kadar olmuştu. Bu gün, bir ayağı sakat doğan "mırnav" ile beraber saksılardaki toprağı havalandırırken bir sürprizle karşılaştım.


Önce bir larva gördüm. Ne olduğunu bilmediğim için imha ettim. Sonra toprağı karıştırıken irili ufaklı daha bir çoklarına rastladım. Bir de halkalı solucan buldum bir saksı toprağında.


Bir saksıdan topladığım larvaların sayısı 40-50'yi buldu. Bunların ne olduğunu bilmiyorum. Bilen birisi varsa, bildirirse sevinirim.


Vücutlarının bir tarfında üç-dört uzantı var.



Bir ayva ve bir de nar çekirdeğinden yetiştirdiğimiz fidanlar da büyüdü. Onları çiftliğe götürüp toprağa dikeceğim.

24 MART 2013

Hint tavuğu kuluçkadan yavrularını çıkartmış. Kendisi toprak banyosu yaparken onları da yanından ayırmıyor. Benim hayran olduğum şey ise etrafta bulunan 5 kedimizin mahallenin civcivlerine yan gözle bile bakmaması.


Ağaçlar da çiçek açmaya devam ediyor. Önce erkler, sonra bademler. Sırada ise şeftaliler var.


6 NİSAN 2013

Evde 20 Mart'ta ektiğim tohumlar çıkmaya başladı. Şile pembe domatesi,


Likopen domates


Boynuyoğun domates.


9 NİSAN 2013

Sebze bahçesi ise bellenip otlardan arındırıldı.


23NİSAN 2013


Bu arada hayat devam ediyor. Üç yıldır çiftlikten ayrılmayan dişi kedilerimizden birisi (sonradan öğrendiğimize göre KORAT cinsindenmiş) dört yavru verdi. Bizim çiftlikteki kediler oldukça hür, hatta oldukça değil, tamamıyla hür. Orada doğuruyorlar, doğanlardan bir kısmı çiftliği terkediyor. Bazan dışarıdan başka kediler geliyor, onlarla arkadaş oluyorlar. Biz hepsini seviyoruz. Hepsini besliyoruz. Hepsini okşuyoruz. Hepsine ilgi gösteriyoruz. Tüm bunlara karşı o sevimli garibanlar ne yapıyorlar biliyor musunuz? Bir tek fareyi bile çiftliğe yaklaştırmıyorlar!!. İşte tabiatın dengesine güzel bir örnek.


Cevizler döllenmeye başladı. Resimde dişi cevizleri görüyorsunuz. Mayıs başına kadar tozlaşma devam edecek. Neyse ki bu aralar yağmur yağmıyor. Çünkü yağmur tozlaşmayı önlüyor.


Elmalar da çiçek açtı. Beyazlaşmaya başladı elma bahçesi. Elmaların altında ise yeşil otlar büyümeye başladı. Onların faydasını ilerideki günlerde açıklayacağım.


Bademler. Ben Trakya'da badem yetişeceğinden şüpheliydim. Ama son üç-dört yıldır kışlar pek soğuk geçmedi, iyi badem oldu.


Erik.


Sanırım beş kök dikmiştim. Çoğaldıkça çoğaldı, bir çilek bahçesi halini aldı.


Mart ayında budama artıklarını Cevdet Bey bana verdi. Ben de çoğaltmak maksadıyla böyle bir uygulama yaptım. Beş litrelik su bidonlarına toprak doldurup budanmış dalları batırdım ve suladım. Sonuçta dallar filizlenmeye başladı.


Geçen sene ayva ağacımız çok daha fazla çiçek açmıştı ama sadece bir tek ayva yiyebildik. Bu sana da çok çiçekler. Bakalım ayvayı yiyecek miyiz?!!


Civcivlerimiz de büyüyor, seneye onların sap sarı yumurtalarını yiyeceğiz sabahları.


Arılar da çalışmaya başladı. Nasıl bir telaş içindeler biliyor musunuz? " Şu çiçekler bitmeden alabildiğimiz kadar alalım." diyorlar sanki. İnanılmaz bir düzen içinde kimisi kovana giriyor, kimisi kovandan çıkıyor. İçeride ne yaptıkları ise meçhul. Ama eylül ayında göreceğiz.

9 MAYIS 2013


Fideler sebze bahçesine dikildi, kabak, salatalık, mısır, börülce tohumları da ekildi. Ben de biraz dinlenmek için Tohum Ambarı bir kaç arkadaşı ziyaret etmek üzere şehir dışına çıkıyorum. Haziran başında görüşmek üzere. 

1 HAZİRAN 2013


26 HAZİRAN 2013

Kabak ve acurlar,


Domatesler,


Bahçenin tümüyle görüntüsü.


38 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Doga onu yok edenlerden intikamini alir insallah diyecegim baska da birsey diyemeyecegim :(

      Sil
  2. kendimize yeni mekan arayacağız. bırakıp kaçmak yok ki bizde. belki de daha iyi olur diye avunuyoruz şimdilik. yapacak çok işimiz var tohum konusunda özellikle.. n.p.

    YanıtlaSil
  3. Evet lutfen vazgecmeyin. Kac kisi var boylesine sahip cikan toprak anaya?

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar Nejat abi.Hazırlıklara başlamışsın hayırlısı olsun.Ben daha karar veremedim balkonuma neler ekip diksem diye ama geçen seneki gibi yine domates olacak olmazsa olmazım. :)Gerisinide düşünürüz.Şu anda saksılarımdan birinde lale tohumları vardı.Lalelerin zamanı değil ama uygun şartlar olunca bitmeye başladılar.Bilmem ki büyürler mi ama ben gerekli şartları onlara sağlayacağım.Yakın bir zamanda da resimlerini çekerim.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Sercan,
      Sen de hazırlıklara başla bence, saksı topraklarını havalandırabilirsin mesela, evdeki organik artıkları saksılara gömebilirsin v.s. Lale soğanlarına gelince onlar kışın uyurlar, baharda kendiliğinden büyüyüp açarlar. Kolay gelsin şimdilik. n.p.

      Sil
  5. Evet Nejat abi havalandırıyorum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında tohum değişimi için bir faaliyet başlatacağım. Ancak bazı hazırlıkları tamamlamam lazım, vaktim müsait olduğu kadarıyla. Ondan sonra duyuracağım. Herkesin faydalanacağına eminim. Selamlar. n.p.

      Sil
    2. Selamlar..
      ben sivasta küçük bi bahçe yaptım, 30 m2 kadar.. geçen yıl arkadaşların uyarılarına rağmen haziranın sonlarına doğru ektiğim domates ve biber fidelerimi dolu vurdu.. Sonradan diktiğim fideler de Sivasta hava yazın serin olduğundan yetişmedi.. ekim ayı başında yeşil olarak topladığım domatesler evde kızardı..
      o kadar uğraşa rağmen en çok biberden faydalandım. Fasulyelerim de pek iyi değildi..
      İklimin olumsuzluğu yanında seçtiğim tohumların da yanlış olduğunu farkettim. Ben de acaba tohum değişimi etkinliğinize katılabilir miyim. Elimde tohum olarak sadece pembe domateslerimden aldığım az miktarda tohum var( bu domatesin fideleri güründen geldi.. TELİN domatesi diyolar burda.. İlk defa tohum aldım acaba yeniden verir mi onu da bilmiyorum.

      Sil
    3. Selam Adem,
      Haziran sonu sebze ekimi için geç bir tarih sanırım. Gerçi Sivas'ın iklimi serttir ama yine de geç olduğunu düşünüyorum. Sivas meteoroloji istasyonundan " ilkbahar geç donlarının uzun yıllar ortalaması tarihini" öğrenebilirsen bölgede sebze ekim zamanını daha iyi tespit edebilirsin. Genellikle bu tarih nisan ayının 20'si gibidir ve ekim bu tarihten sonra yapılmalıdır.
      Nasıl tohum kullandığını bilmiyorum ama istersen sana birkaç cins tohum gönderebilirim.
      Telin domatesinin adını ilk defa duydum.
      Görüşmek üzere. n.p.

      Sil
  6. Bence sanssızlık olmuş dolu meselesi Adem bey. Çünkü biz ilk Permablitz bahçemizi geç tamamlamıştık. Aynen sizin gibi Haziran ortaları, sonuna doğru... Domatesler gayet güzel tuttu. Üstelik ben sulayamamıştım da, tatile gidince, 3 hafta falan susuz kalıp kavruldu garibanlar. Sonrasında Aralık ayına kadar domates vardı üzerlerinde. İstanbul ve Sivas arasındaki iklim farklılıkları mı buna sebep bilmiyorum ama genel iklim durummu ve ortalama sıcaklıkları öğrenip, ona göre tedbirinizi alırsanız sorun çözülür gibi geliyor bana. Bizim domateslerin toprakla buluştuğu yerde örtü malç vardı mesela. Susuz zamanda üzerinde su tutup yaşamalarına yardımcı olduğu gibi, kavrulmalarına da engel oldu. Netıcede bulunduğunuz yeri iklimsel olarak iyi tanımaya bağlı çoğu şey. Avusturya Alplerinde limon yetişriren koskoca Sepp Holzer var :) Bereketinizin bu sene bol olması dileği ile...

    Benim kabak tohumları duruyor değil mi ;-) Alacağım onları birgün sizden...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Bende balkon bahçesi yapmak istiyorum, biber almıştım bir arkadaşımdan onları filizlendirmeye çalışıyorum şu anda, ayrıca maydanoz, nane, kekik, tere, domates de ekmek istiyorum. Fakat tohumlar konusunda bilgim yok. sadece basından bildiğim doğal doğal tohumlar grekiyor. Bu konuda yardımcı bana yol gösterebilir misiniz ?

    Ellerinize sağlık, Barış

    YanıtlaSil
  8. Barista slm.
    Balkonunda istediğin sebzeleri yetiştirebilirsin. Sana tohum konusunda da yardımcı olabilirim istersen. Maydanoz ve tereyi tohumdan yetiştirebilirsin. Nane ise tohumdan değil de nane bitkisinden kopartılmış köklü saplarla yetiştirilir. Domates tohumla yetiştirilir ancak tohum ekmek için şu an erken. n
    Nereden aradığını (şehir) söylersen daha fazla yardımcı olabilirim. Kolay gelsin. n.p.

    YanıtlaSil
  9. Tokat Zile de yim. Bahce fidan ve sebze merakı başlayalım iki yıl oldu. Gecen yıl 14-15 kg karpuz kavun aldım.domates biber salt derken bu virüs bize bulaştı. 5000m2 bahçem var damlama yaptım. Yani artık topragın oğlu olduk.

    İlk kez sebze fidesi yetiştirmeye baisladim. Plastik fide kaplarından aldım. Tora denilen toprakla doldurup. Karpuz, kavun, kabak, domat, salatalik Acur,biber vs. ektim. Gunluk spreyler suluyorum.
    Sorularım. Evim kaloriferli fide kasaları gunes goren yerdmemiş Dursun yoksa banyoda loş bir yerdemi. Bu fide kasalarına gubre koymalimiyim koyacaksak hangi gubre. 3 gun icinde tatli kabaklar cimlendi. Bahçemde mini sera yapma şansımda var. Bundan sonraki süreç ile ilgili bilgi istiyorum.
    Öte yandan bahçemin topragi cok güçlü olduğu icin otu kesmiyorum. Topragi jut veya malc denilen plastikler kapatıp.ustten enjeksiyonlu damlama yapacagım. Ne dersiniz.

    YanıtlaSil
  10. Bloğunuza ilk kez giriyorum. Gecenyil bende bahce ve bitki merakı başladı. Tokat Ziledeyim 5000m2 bahçem var . İki yıldır yaklaşık 150 fidan diktim.
    Ayrıca fidanlara damlama sulama yapınca Bos kalmasın diye diplerine çeşitli sebze fideler diktim. 14kg karpuz. Kabak domat adeta fışkırdı.boylece bizde bu toprak merakı sarmış oldu.
    Bu yıl fidelerimiz kendim üretmek istedim. Plastik fide kaplarından aldım. Torfla doldurduktan sonra, kabak, karpuz, salatalik, domates, patlıcan, biber vs ektim. Evim kaloriferli. 3 gun oldu dikeli kabaklar cimlenmeye başladı. Simdi sorularım,
    Bu fide kasalarını isik görmeyen bir yerde mı tutmaliyim. Mesela evin banyosu, veya gunes goren bir odamı olsun. Sulamayı kac günde yapmalıyım. Gubre ne uygulamalıyım.
    Bahçemde mini sera da yapabilirim.
    Ayrıca bahçemin topragi cok güçlü otu kesemiyorum onun icin jut malc denen siyah örtü aldım. Onunla kapatıp enjeksiyon damlama ile sulamayı düşünüyorum,
    Sizin bilgileriniz benim icin cok onemli bekliyorum. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Necmettin,
      5.000 metrekarelik bahçe oldukça büyük sayılır.
      Fidanların ne?
      Bu sene fidelerini kendinin üretme fikri harika. Ne tür tohum kullandın acaba? Organik mi değil mi?
      Domates, patlıcan, biber fideleri için ekim zamanı doğru. Bu günlerde ekebilirsin. Ancak kabak, karpuz, salatalık için erken ekmişsin. Senin de söylediğin gibi onlar üç-beş günde çimlenirler. Ama tarlaya dikemezsin, çok erken. Ben de Merzifon'da altı yıl kaldım. Oraların iklimini bilirim. 6 Mayıs'tan önce tarlaya dikmeni tavsiye etmem.
      Tohumları diktiğin torf nasıl bir torftur bilemiyorum, bazıları çok kuvvetsiz oluyor. En iyisi tohumları dikmek için torf, humuslu toprak ve keçi veya koyun gübresini karıştırarak kullanmak. Tabii ki gübrelerin yanmış olası gerekir. Yanmış gübre, un gibi ufalanan, koyu renkli, gübredir. Eğer gübre, davardan çıktığı gibi zeytin tanesi şeklindeyse yanmamış demektir.
      Fide kasalarının, fide çıkıncaya kadar nerede durduğu önemli değil, ama çimlenme başlayınca güneş gören bir yerde olmalı.
      Sulama çok sık yapılmamalı, ortam sıcaklığına göre toprak izlenmeli, kurudukça sulanmalı. Çok sulanan fideler zayıf fakat uzun boylu olurlar.
      Mini sera yapımı fide yetiştirmek için çok faydalı.
      Bahçenin malç kaplaması, damlama sulama uygulaması maliyet-etkinlik analizi gerektirir.
      Bahçenizle ilgili fotoğrafları bizimle paylaşırsanız seviniriz ve başka fikirler de verebiliriz. Kolay gelsin. n.p.

      Sil
  11. Fotograf göndermeyi beceremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektronik posta adresime "nejatpars@gmail.com" gönderebilirsiniz. Ben oradan alıp yayımlayabilirim Necmettin Bey. n.p.

      Sil
    2. Bugün yayımladım. Teşekkürler. Bir de fotoğrafların altına ne yazalım?

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Necmettin Bey'in elektronik postasını burada yayımlıyorum:

      Nejat Bey
      Evde ektiğim fideler hızla büyüyor. Fakat kökler tasiyamiyor. Bir bölümü yattı. Sebebi nedir. Ne yapabilirim. Birde yapraklarına göte boyları çok uzadı.

      http://nejatpars.blogspot.com/2013/04/zileden-necmettinler.html

      Sil
    2. Necmettin Bey selamlar,
      Bu durum iki sebepten kaynaklanıyor. Birincisi ışık azlığı. Toprak yüzeyine çıkan fideler ışığı bulabilmek için aşırı büyüyor veya ışık tarafına yatıyorlar. İkincisi kuvvetli fide toprağının FAZLA sulanması.
      Tavsiyem:
      Fotoğraflardan anlayabildiğim kadarıyla domates tahmin ettiğim fideler aşırı büyümemiş, onların suyunu azaltın.
      Kabak, kavun karpuz gibi tohumları direkt toprağa dikebilirsiniz. Zaman geçmiş değil, hatta erken bile. Veya elinizde tohum varsa tekrar deneyebilirsiniz. Bir hafta içinde çıkacakları için bir kaybınız olmaz. Bence dediğim gibi bu tür tohumları yani, fasülye, barbunya, börülce, bakla, kavun, karpuz, kabak, salatalık gibiler doğrudan toprağa dikmeli. Ancak elinizde çok az tohum varsa ya da kıymetli tohumlar varsa onları fide haline getirdikten sonra dikebilirsiniz. Kolay gelsin. n.p.

      Sil
  13. Herkese merhabalar.Ben de bu sene bolca saksılarıma çeri domates,arnavut biberi,sivri biber ve çilek ektim.Fakat sanırım her saksıya biraz fazla ektim galiba.Umarım yetişebilirler. Nejat abi normalde saksılarımın ebatlarına göre kaçar adet dikmeliydim domates ve biberlerimi?:)Aşağıda resimlerinide paylaşıyorum.
    Nejat abi geçen gün üst komşunun halısı çeri domateslerimin üstüne düştü.3 tanesi ortadan kırıldı.Resminide paylaştım.Acaba onlar büyürler mi bundan sonra yoksa onları çöpe mi atayım?

    http://imageshack.us/a/img4/2975/sam0677n.jpg
    http://imageshack.us/a/img40/1985/sam0678.JPG
    http://imageshack.us/a/img600/9244/sam0680h.jpg
    http://imageshack.us/a/img543/7/sam0681k.jpg


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Sercan,
      Ben de senden haber bekliyordum, eğer yazmasaydın "ne yapıyorsun" diye sana soracaktım. Neyse. Domates, biber ve çilek fidelerinin durumu çok iyi görünüyor. İnşallah iyi ürün alabilirsin. Ama resimlerden anlayabildiğim kadarıyla toprak fazlaca ıslak, domates ve biberde meyveler oluşmaya başlayıncaya kadar mümkün olduğu kadar az sulamakta fayda var, böylece bitkiler daha çok çiçek açarak daha fazla meyve verirler. Fazlaca sulanırlarsa boya giderler, uzunca olurlar ama meyve vermezler.

      Her saksıya ne kadar sebze dikeceğine sen tecrübelerinle karar ver daha iyi, ama senin çeri domates dediğin red robinleri o ebattaki saksıya 2 tane dikseydin, çilekleri biraz daha büyük saksılara dikseydin belki daha iyi olabilirdi.

      Kırılan domates için üzülme, o alttan başka dallar verir, büyümesine devam eder, yeter ki kökü sağlam olsun.

      Benim merak ettiğim konu domates ve biberleri fide olarak mı aldın, yoksa tohumdan mı ürettin? Görüşmek üzere. n.p.

      Sil
  14. Selam Nejat abi buradan yazmasamda takip ediyorum burayı.Toprakları ıslak doğru.O bilgiyi bilmiyordum ona dikkat ederek sulayacağım bundan sonra.
    Ayrıca bize çeri olarak satıldı red robin olup olmadığını bilemiyorum.

    Hepsini fide olarak aldım kendimin tohumlarla yapma imkanım olmadı.Becerebileceğimi bile sanmıyorum ya neyse :)
    Hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Sercan slm,

    Fide alarak sebze yetiştirmek " komşunun çocuğunu büyütmekse" , topladığın tohumdan senin yetiştirdiğin sebze " kendi çocuğun" gibi olur.

    Blogtaki sol menüden "tohumları toplama" bölümünü incelersen domates, biberden nasıl tohum alınır onlara bakarsan seneye başka yerden fide almana gerek kalmaz ve kendi çocuklarını yetiştirebilirsin.

    Becerebileceğinden de eminim. n.p.

    YanıtlaSil
  16. Çok haklısın Nejat abi.Seneye inşallah Düzcedeki son senem olacak o yıl kendi tohumlarımla yapmaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Nejat abi.Bir sorum olacaktı.Benim saksılarımda nadir de olsa domateslerimde ve biber çiçeklerinde bitler ve karınca ve kırmızı küçük böceklerden görüyorum.özellikle bitler biber ve domates çiçeklerinin orda oluyorlar.Senin bana verdiğin bordo bulamacı mı kullansam bilemedim.
    Ayrıca çileklerimin ortaları nasıl oluyor bilemiyorum karınca yuvasına dönmüş sanki yuva yapmışlar bir iki tane değil yani.Ne yapmalıyım Nejat abi?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Nejat abi.Saksılarım karıncalar ve bitlerle istila edildi.Ne yapmam gerekiyor?Gördüğüm kadarıyla köklerinden yukarı doğru çıkıyorlar.Özellikle çilekte tam göbeğinden yuva yapmışlar.Biberlerim ve domateslerim de bitler yapraklarda ve çiçeklerinde oluyor.Gördüğüm bitleri öldürüyorum ama elle nereye kadar.Şimdi ben ne yapmalıyım kurtulmak için?

    YanıtlaSil
  19. Slm Sercan,
    Dünkü mailini görmemişim. İkisine beraber cevap vereyim.
    Bu mevsim tam da afitlerin ve kırmızı örümceklerin zamanı. Bitkilerin özellikle filizlerine yerleşerek özsularını emerler ve çok çabuk ürerler bu böcekler. Afitler yeşil, beyaz, siyak renkte olabilir. Kırmızı örümcekler de aynı zararı verir. Bunlarla savaşmak çok basit. http://nejatpars.blogspot.com/2011/08/bocek-oldurme-ilaci.html sayfasında açıklamıştım. O sayfaya bakarsan faydalı olur.

    Karıncalara gelince onlar bitkilere bir zarar vermez, aksine o afitlerin salgıladığı maddeleri yemek için oralarda dolaşır. Yani pek sakıncası yok. Ama saksıya yuva mı yapmışlar onu anlayamadım ifadelerinden. Fotoğraf göndersen belki daha iyi olurdu. Yani bir başka yerden mi geliyorlar yoksa yuvaları zaten saksıda mı? Cevaplarsan yazarım sonra. n.p.

    YanıtlaSil
  20. Nejat abi çileklerimin tam göbek kısmı varya oradan girip çıkıyorlar ve büyükte karıncalar.ayrıca bugün gördümki çileklerimde yaprak dallarında çok küçük yuvarlak birşeyler vardı.Anladığım kadarıyla karınca larvalarıydı.Buraya yuva yapmışlar anlaşılan.
    Domates ve biberlerime gelince saksılarıma yuva yaptıklarını düşünmüyorum ama saksımın içinde 7-8 tane en az karınca oluyor.Mermer taşımın üstünde de var dolanıyorlar.biberlerim çiçek açtı özellikle tepeye çıkıp çiçeklerin orada dolanıyorlar.Okuduğum ve araştırdığım kadarıyla bitlerle mutalizm bir yaşamları varmış.Kısacası bitler varsa karıncada oluyormuş özsu yüzünden.
    Bir başka durumuda belirtmek istiyorum biberlerimde en tepedeki yapraklarda buruşmalar katlanmalar oluyor sebebi nedir acaba?Fotoğraflarını yarın sabah gönderirim inşallah.
    Böcek öldürme sayfanı okudum ve hatta bugün sabunu gittim aldım.Senden cevap bekliyordum.Burada 5 litre benim saksılarım için hayli fazla.Ben karışımı ne kadar hazırlamalıyım?Püskürtme mi yapmalıyım?Ayrıca biberim yok o sekilde pul biberim var olur mu?

    YanıtlaSil
  21. Sercan slm,
    Sana elimden geldiğince yardım etmek istiyorum, ama bana ortaokullardaki havuz problemi gibi problem çözdürüyorsun. Senin yazdığın "çileklerimde yaprak dallarında çok küçük yuvarlak bir şeyler vardı" cümlesinden ben bir şeyler anlamaya çalışıyorum fakat görsel olmadan sana vereceğim cevap da pek doğru olmaz diye düşünüyorum.
    Karıncalar larvalarını toprak altında büyütürler, yapraklara filan bırakmazlar.
    Böcek öldürme ilacı için mutlaka 5 litre hazırlamana gerek yok. Elindeki acı pul biberlerden bir bardaklık sıvı da hazırlayabilirsin. O ilacı, deterjan püskürtme kapları var. Onu iyice yıkayıp deterjanından arındırdıktan sonra içine koyup püskürtebilirsin. Deneyerek püskürteceğin miktarı kendin tayin edebilirsin. Böceklerin ölüp ölmediklerini, çoğalıp çoğalmadıklarını her gün kontrol edip kendin karar ver. Her gün yakından olanları gözle ve ona göre hareket tarzını belirle bence. Fotoğraflarını bekliyorum. n.p.

    YanıtlaSil
  22. Evet haklısın Nejat abi resimleri yüklüyorum.Bugün ilacı hazırlarım.

    Bu biberlerimin yapraklarındaki buruşmalar

    http://imageshack.us/a/img199/3034/sam0794.JPG
    http://imageshack.us/a/img832/4446/sam0791n.jpg
    http://imageshack.us/a/img89/8574/sam0788krmwv.jpg

    Bunlar çileklerimdeki karıncalar

    http://imageshack.us/a/img14/8981/sam0793b.jpg
    http://imageshack.us/a/img189/6230/sam0792t.jpg

    Buda cinsini merak ettiğim domatesim
    http://imageshack.us/a/img211/5979/sam0790o.jpg




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm Serkan,
      Dediğim gibi biberlerde beyaz, çileklerde siyah afitler var. Karıncalar da onlardan faydalanmak istiyor. Bahsettiğim ilacı uygulamanla problem ortadan kalkar sanırım.
      Domatesin cinsi de ancak meyvesi olgunlaştıktan sonra belli olabilir. O da özellik arzeden bir çeşitse. Bir büyüsün bakalım.
      İlaç uygulamasının sonuçlarını da paylaşırsan sevinirim. N.p.

      Sil
  23. Merhaba Nejat abi.İlacı dün uyguladım karıncalar,bitler ve kırmızı örümcekler üzerinde bir etki bıraktı.Karıncalar özellikle baya azaldı.Kulanmaya devam edeceğim ilacı belli aralıklarla.Özellklede karıncanın en cok olduğu çileklerimde baya bir azalma var.

    YanıtlaSil