6 Kasım 2012 Salı

2013 BAHÇEMİZİ BERABER HAZIRLAYALIM MI?

Bu sene Çorlu'daki çiftliğimde son sene. Muhtemelen seneye o çiftlik yok olacak. Ben ise ne yapacağımı bilmiyorum. Ama bildiğim şey bu çiftlikteki son senemi iyi değerlendirmem. Sizler de katılırsanız önümüzdeki seneyi beraber yaşarız.

1 ARALIK 2012

Artık bahçe düzenlemesini, neyi nereye ekeceğimizi, hangi sebzeleri dikeceğimizi düşünme zamanı. Tamam dikmeye daha var ama bu planı yapacağız ki ona göre fide yetiştirelim. Fideleri kendimiz yetiştireceğimiz için tohumları da kontrol edelim.

Şu ana kadar kadar tüm yetiştirdiğim sebzelerin tohumlarını ya kendim büyüttüğüm sebzelerden aldım, ya da tohum takas şenliklerinden ya da internetten veya tanıdığım dostlardan aldım.

Önümüzdeki sene (2013) bahçemin yaklaşık 500 metrekarelik bir bölümüne sebze dikmeyi,  diğer bir bölümüne ise kabak dikmeyi düşünüyorum. Bu sadece düşünce. İleriki günler düşüncemi değiştirirsem planlamamı da değiştirebilirim.

Bu arada kendi bahçesini kurmak isteyen ama elinde tohumu olmayanlar, değişik tohumlar denemek isteyenler vb. gibi benden tohum talebinde bulunabilirler. Tohumlar ücretsizdir.

12 MART 2013

Havalar iyi gidiyor. İlkbahara hazırlıklar başladı. İki hafta önce meyve ağaçlarını budayarak bordo bulamacı uyguladık. Bu hafta da yerden itibaren yaklaşık bir metrelik bölümlerine sönmüş kireç sürdük.


En önce erik ağaçları çiçek açmaya başladı.


Asmaların da gövdelerindeki fazla kabuklarını sökerek kireç uyguladık.


Fındıkların dişi çiçekleri açmaya başladı.


Ayva yeni yapraklanıyor.



20 MART 2013

Bu gün evdeyim. Tohumlarımdan hangilerini ekeceğimi planlıyorum. Hepsini ekmek istiyorum ama mümkün değil. Geçen sene ekmediklerimi seçiyorum. Domates, patlıcan ve biber tohumlarını ayırıyorum. 

Tohumlarımı ekmek için bu sene büyük kaplar kullanmak niyetindeyim. Onun için büyük saksılar temin ettim. Sağolsun "arkadaşım Şefo" büfesinde kullandığı ketçap kaplarını getirdi. Yıkadım, temizledim ve bu iş için kullandım. Çiftlikten getirdiğim tavuk gübresi, marketten aldığım torf ve geçen sene kullandığım saksıların topraklarıyla bir karışım yaptım ve saksılara doldurdum. Bu işi yapalı bir hafta kadar olmuştu. Bu gün, bir ayağı sakat doğan "mırnav" ile beraber saksılardaki toprağı havalandırırken bir sürprizle karşılaştım.


Önce bir larva gördüm. Ne olduğunu bilmediğim için imha ettim. Sonra toprağı karıştırıken irili ufaklı daha bir çoklarına rastladım. Bir de halkalı solucan buldum bir saksı toprağında.


Bir saksıdan topladığım larvaların sayısı 40-50'yi buldu. Bunların ne olduğunu bilmiyorum. Bilen birisi varsa, bildirirse sevinirim.


Vücutlarının bir tarfında üç-dört uzantı var.



Bir ayva ve bir de nar çekirdeğinden yetiştirdiğimiz fidanlar da büyüdü. Onları çiftliğe götürüp toprağa dikeceğim.

24 MART 2013

Hint tavuğu kuluçkadan yavrularını çıkartmış. Kendisi toprak banyosu yaparken onları da yanından ayırmıyor. Benim hayran olduğum şey ise etrafta bulunan 5 kedimizin mahallenin civcivlerine yan gözle bile bakmaması.


Ağaçlar da çiçek açmaya devam ediyor. Önce erkler, sonra bademler. Sırada ise şeftaliler var.


6 NİSAN 2013

Evde 20 Mart'ta ektiğim tohumlar çıkmaya başladı. Şile pembe domatesi,


Likopen domates


Boynuyoğun domates.


9 NİSAN 2013

Sebze bahçesi ise bellenip otlardan arındırıldı.


23NİSAN 2013


Bu arada hayat devam ediyor. Üç yıldır çiftlikten ayrılmayan dişi kedilerimizden birisi (sonradan öğrendiğimize göre KORAT cinsindenmiş) dört yavru verdi. Bizim çiftlikteki kediler oldukça hür, hatta oldukça değil, tamamıyla hür. Orada doğuruyorlar, doğanlardan bir kısmı çiftliği terkediyor. Bazan dışarıdan başka kediler geliyor, onlarla arkadaş oluyorlar. Biz hepsini seviyoruz. Hepsini besliyoruz. Hepsini okşuyoruz. Hepsine ilgi gösteriyoruz. Tüm bunlara karşı o sevimli garibanlar ne yapıyorlar biliyor musunuz? Bir tek fareyi bile çiftliğe yaklaştırmıyorlar!!. İşte tabiatın dengesine güzel bir örnek.


Cevizler döllenmeye başladı. Resimde dişi cevizleri görüyorsunuz. Mayıs başına kadar tozlaşma devam edecek. Neyse ki bu aralar yağmur yağmıyor. Çünkü yağmur tozlaşmayı önlüyor.


Elmalar da çiçek açtı. Beyazlaşmaya başladı elma bahçesi. Elmaların altında ise yeşil otlar büyümeye başladı. Onların faydasını ilerideki günlerde açıklayacağım.


Bademler. Ben Trakya'da badem yetişeceğinden şüpheliydim. Ama son üç-dört yıldır kışlar pek soğuk geçmedi, iyi badem oldu.


Erik.


Sanırım beş kök dikmiştim. Çoğaldıkça çoğaldı, bir çilek bahçesi halini aldı.


Mart ayında budama artıklarını Cevdet Bey bana verdi. Ben de çoğaltmak maksadıyla böyle bir uygulama yaptım. Beş litrelik su bidonlarına toprak doldurup budanmış dalları batırdım ve suladım. Sonuçta dallar filizlenmeye başladı.


Geçen sene ayva ağacımız çok daha fazla çiçek açmıştı ama sadece bir tek ayva yiyebildik. Bu sana da çok çiçekler. Bakalım ayvayı yiyecek miyiz?!!


Civcivlerimiz de büyüyor, seneye onların sap sarı yumurtalarını yiyeceğiz sabahları.


Arılar da çalışmaya başladı. Nasıl bir telaş içindeler biliyor musunuz? " Şu çiçekler bitmeden alabildiğimiz kadar alalım." diyorlar sanki. İnanılmaz bir düzen içinde kimisi kovana giriyor, kimisi kovandan çıkıyor. İçeride ne yaptıkları ise meçhul. Ama eylül ayında göreceğiz.

9 MAYIS 2013


Fideler sebze bahçesine dikildi, kabak, salatalık, mısır, börülce tohumları da ekildi. Ben de biraz dinlenmek için Tohum Ambarı bir kaç arkadaşı ziyaret etmek üzere şehir dışına çıkıyorum. Haziran başında görüşmek üzere. 

1 HAZİRAN 2013


26 HAZİRAN 2013

Kabak ve acurlar,


Domatesler,


Bahçenin tümüyle görüntüsü.