21 Ekim 2010 Perşembe

2010 YILI BAHÇEMİZ

2010 YILI FAALİYETLERİ:


İlk tohum ekimini geçen seneki gibi topraklı hazır tohumluklara yaptım.  3 MART 2010.






Sulayıp üzerlerini kapattıktan sonra çimlenmeye bıraktım.







17 MART 2010. İkişerli üçerli ilk çıkışlar başladı.








Fidelerin yakından görünüşü.








Birden fazla gelişen fideleri ayıklamak lazım.







Ayıklama işlemini, diğerine nazaran zayıf olan bitkiyi sökerek değil de bir makas yardımıyla keserek yaptım. Çünkü sökmek, diğer fidenin köküne zarar verebilir.






Neticede her bir fidelikte bir tane fide kaldı. Böylece gelişimlerinin daha iyi olacağını düşünüyorum.







Teke indirgenmiş fidelerin toplu görünümü.

Bu sene Bauhaus'tan biraz farklı, plastik tohumluk da aldım. Tohum yuvalarını yine oradan aldığım hazır toprakla doldurdum. 23 MART 2010.






Toprağı iyice bastırarak sıkıştırdım.







Tohumluklara birer ikişer tohum koydum.







Üzerlerine bir miktar daha toprak ilave ederek iyice bastırdım. Sulayarak çimlenmeye bıraktım.







Bu arada ilk ekilen tohumlardan çıkan fideler büyüdüler. 28 MART 2010.







Onları plastik bardakların içine almaya karar verdim. Bardakların dibine bir miktar toprak koyarak seviyeyi yükselttikten sonra fideleri de yerleştirip etraflarını toprakla sıkıştırdım.






En son halleri.







29 MAYIS 2010 GÜNÜ
Meyveleri ilaçlamadığımız için kurtlanan elmaları el ile toplayıp imha ediyoruz.
Kazlar ve tavuklar yumurtlamak için birbirleriyle yarışıyor.
Kuluçkadan çıkan civciv ve kaz palazları.
Nektarin.
Badem.







Elma ağacı altında tavuklar.
Patatesler büyüyor.
Fındıklar gelişiyor.
Baklalar olgunlaştı.







Soğan.
En erken veren sebze kabak.


Bahçemizin küçük dostu, patlıcan yaprağı üzerindeki afitleri temizliyor.

İlk domatesler de görünmeye başladı.



Mısırlar da büyüyor.








Frenk soğanı.
Güller açıyor.
Salkım dutlar kızarmaya başladı.
Bu kış bir hafta çok soğuk oldu. Sıcaklık -16 dereceye kadar düştü. Dört tane 5 metre yüksekliğindeki limon selvi, nar fidanları ve zeytin fidanları dondu. Bu kadar soğuğa rağmen çimenlerin arasına düşen bir bakla gelişmesini rahatça sürdürdü ve gördüğünüz hale geldi. Tohumunu almak için işaretledim.
Donan nar fidanları sürgün verdi.
Donan zeytin fidanları da tekrar yeşeriyor.
Yaza girişi çok seviyorum. Her şey yeşeriyor. Bitkiler meyve veriyor. Karakızımız da kendisi gibi kara 5 yavru doğurdu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder