12 Nisan 2012 Perşembe

SEBZE YETİŞTİRME YARIŞMASI ???????????.................


Düşündüm ki bizler kendi çapımızda atalık tohumlarımızı kullanarak sebze yetiştiren bireyler topluluğuz. Yetiştirdiğimiz ürünlerin ne kadar güzel renkli, ne kadar lezzetli, ne kadar vitaminlerle dolu olduğunu bizler biliyoruz.
Aramızda rekabete dayanmayan, sadece dostluk amaçlı bir yarışma yapamaz mıyız?
Bu yarışmada kaybeden olmayacağı gibi kazanan da olmayacak.
Nasıl bir yarışma?
Şöyle bir yarışma:
Katılım herkese açık. Yani dileyen bu yarışmaya katılabilir.
Yarışma jürisi kim olacak? Yarışmaya katılan herkes.
Yarışma nasıl olacak? Herkes yetiştirdiği ürünün fotoğrafını, ağırlığını, şeklini, rengini vs. tam bilmiyorum yani özelliklerini maille gönderecek.
Yarışmaya katılan herkes, gönderilen ürünler için birer puan verecek ve en yüksek puan alan o sebze türünde birinci olacak.
Mesela biber türünde 10 yarışmacı katıldı. 10 kişi yetiştirdiği biberlerin boyunu, ağırlığını, rengini vs. özelliklerini resmiyle beraber gruba gönderecek, diğer katılımcılar da ona puan verecek. Bu kadar basit.
Olabilir mi, olamaz mı ? Fikirlerinize ihtiyacım var. Katılır mısınız ? Katılmaz mısınız ? Başka şeyler mi yapalım?
Yorum bırakın hep beraber tartışalım. Sadece basit bir düşünce benimki.

Not: Bu yarışmaya ben katılmayacağım. Sadece kolaylaştırıcılık görevini üstleneceğim.


6 yorum:

  1. 12 Nisan 2012 22:41 tarihinde Fusun ERTUG yazdı:
    Ben her sekilde fotograftan sadece gorselligin odul alacagini, aslolanin tad, dayaniklilik, hasat mevsimi, koku, vb. oldugunu ve yarismanin fotografla ya da baska sekilde dogru bir mecra olmadigini dusunuyorum. Ama bir web sitesine herkes kendi bahcesinde atalik tohumlardan yetistirdigi urunlerin birkac resmini koysa hos olur tabii. Belki bahce resmi ve birkac urun fotosu daha da hos olur. Herkese kolay gelsin, Fusun

    YanıtlaSil
  2. Nejat, guzel bir fikir hakkikaten, aninda hayalimde henuz bitmemis rokamin birinci odul aldigini gordum.. Ancak Fusun Hanim'a hak veriyorum ve bir anlamda market urunlerinin gorsel albenisinin yetmemesidir bizi bahce bellemeye durten, farkli cesitleri bulmak icin koy koy gezdiren.
    Diger yaniyla urun ve bahce resimlerimizi bir yerde gorebilmemiz cazip bir fikir. "Atalik/yerel/ebem dedem cesitler bahceleri". Tohumagi.org sitesinde bu nasil olabilir, diye teknik yardimcimiz Alper'e sorarim.
    Selamlarla, Tracy

    YanıtlaSil
  3. Kemal Özer (GH) kemalozer@gidahareketi.org
    21:05 (2 saat önce)

    Kime: bana
    Nejat bey
    Merhaba
    Umarım sağlık ve afiyettesinizdir.
    Tohumlar konusunda “atalık” şeklindeki uyduruk ve kimsenin anlam veremediği kelimeler yerine geleneksel veya tabii tohumlar demeyi tercih ederim.
    Bilvesile selamlar
    Kemal ÖZER

    YanıtlaSil
  4. From: hacer temirkan
    Subject: Re: Sebze yetiştirme yarışması
    To: derekoy@googlegroups.com
    Date: Friday, April 13, 2012, 3:12 PM



    Süper fikir Nejat Bey,
    Bizim ailede şu dönem biraz yoğunluk var, belki Elvan vakit ayırabilir. Onunla konuşmalı.
    Sebzeleri en yaygın ve kolay yetiştirilenden seçmeli. Boy, ağırlık bir gösterge midir? bilemiyorum. Ben pazarda başka kriter yoksa küçük ve gösterişsiz olanı tercih ediyorum.
    Bence siz de katılın. Amaç madem yarışmak değil, paylaşmak.. Zaten kaç kişiyiz..

    Sevgiler
    --
    Av. Hacer TEMİRKAN SAĞBİLİ
    Çarşı Mah. Taşlık Sk. 38 BODRUM/MUĞLA
    Tel : 0252 313 15 21 & Fax: 0252 313 79 27

    YanıtlaSil
  5. derekoy@googlegroups.com, Deborah Semel [dsemel2tr@yahoo.com] adınaEylemler
    Kime:
    derekoy@googlegroups.com
    14 Nisan 2012 Cumartesi 09:55
    Ben de arkadaşlarımızla katılıyorum, yarışma, sadece görsellikten olamaz.
    Fakat sanal ortamda bir buluşma fikri bana çok enteresan geldi.
    Bahçelerimizde ayrı ayrı yetiştirilen ürünler sanki yanyana yetiştirilmiş gibi... fotoshop ile sonsuz bahçe yetiştirilebilir mi acaba?


    Deborah SEMEL DEMİRTAŞ

    dsemel2tr@yahoo.com - tel. 0536 494 81 35

    YanıtlaSil
  6. Cem Birder
    Profili göster
    Diğer seçenekler 13 Nisan, 09:28
    Nejat Bey merhaba,

    Amacı ne olursa olsun, her türlü yarışmaya karşıyım. :))
    Şenlik veya buluşma veya hep birlikte eğlence olursa daha güzel olur.

    Cem

    YanıtlaSil