5 Eylül 2013 Perşembe

EVDE ELMA SUYU YAPIMI

EVDE ELMA SUYU VE ELMA ŞIRASI YAPIMI


Bu sene nedense meyveler güzel oldu bahçede. Çok fazla sulamamıza, ilk zamanlar bir iki sefer seyreltmemize, hiç ilaç kullanmamıza rağmen, ebatları biraz küçük olmakla beraber oldukça tatlı elmalar topladık. Topladık toplamasına da o kadar elmayı ne yapacağım diye de kara kara düşünmeye başladım. Elma dolapta bir kaç ay korunabiliyor ama bu kadarını o sürede tüketmek mümkün değil. Konu komşuya birazını dağıttıktan sonra elma suyu çıkartmayı denedim. İşte hikayesi:


Elma suyunu çıkartabilmek için katı meyve sıkacağına ihtiyaç var. Önceki sene az miktardaki elmanın katı meyve sıkacağında suyunu çıkardıktan sonra sirkesini yapmıştım. Ama alet bana dayanamayarak bozuldu. Zaten eskiydi. Attım. Gidip yenisini aldım. Hiç bir kimyasalla temas etmemiş, sadece tozlu olan topladığımız elmaları bol suda sonra da akan suda yıkayarak dörde böldüm.


Katı meyve sıkacağında suyunu çıkardıktan sonra 2,5 litrelik pet şişelere doldurarak beklettim. Bunun sebebi suyun posasının dibe çökmesini, elma suyunun berraklaşmasını sağlamak. Bulanık elma suyunun görüntüsü yukarıda. Sanayide elma suyunun berraklaşmasını sağlamak için kimyasallar kullanıldığını okudum. Bence bir kaç saat beklemek bunun için yeterli.


Bir-iki saat bekleyerek posasının çöktüğü elma suyunu bir akvaryumcudan kolaylıkla temin edilebilecek plastik bir hortumla 1 litrelik başka şişelere sifon yaparak doldurdum.


Katı meyve sıkacağının posa bölümündeki artıkları tavukların yemesi için kümese atarken, 2,5 litrelik şişenin altında kalan posayı da sirke yapmak için başka bir yerde topladım. Yani elmaların bir gramı dahi ziyan olmadı. Yukarıda sirke olacak posalı elma suyu görülüyor.


1 litrelik şişelere doldurduğum elma sularını ise uzun süre dayanabilmesi için derin dondurucuya koydum. Hafif kırmızı renkteki elma suyu, donduktan sonra sarı renge dönüşüyor.
Şimdi problem elma sularını nasıl saklayacağım.
0,5 litrelik bir şişeye doldurduğum elma suyunu denemek için buzdolabında 15 gün süreyle ekşimeden tükettim. Lezzeti harika. Ama daha ne kadar süre dayanır bilmiyorum. Hepsinin derin dondurucuda kalması da ekonomik olmaz. O zaman şıra yapayım dedim. Şıra denemesi de az sonra.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder